var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-32123775-31']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();
/Internationaal transport
Internationaal transport2018-10-09T20:19:37+00:00

Internationaal Transport

Vervoer van uw lading door geheel Europa

Vraag direct de laagste prijs op

Groupage (LTL) of volle trailer ladingen (FTL)

Vele vervoerders voor  bestemmingen binnen Europa maakt het niet eenvoudiger altijd de juiste vervoerder te vinden die past bij de opdracht. Soms is betrouwbaarheid belangrijker dan prijs. In andere gevallen is snelheid doorslaggevend. Grote zendingen, kleine zendingen, iedere vervoerder heeft zo zijn sterke en minder sterke kanten.
Door onze jarenlange ervaring, weten wij de weg te vinden in het enorme aanbod van transportbedrijven. Langdurige en betrouwbare relaties met deze bedrijven vormen de basis voor een goede service tegen concurrerende tarieven.

Transport Colvan

Internationale Containertrucking

Trucken van containers van en naar de Rotterdamse haven is ook mogelijk vanuit en naar andere landen binnen Europa. Van en naar België en een deel van Duitsland is dat prima te doen.
Voor een groot deel van Duitsland ligt Rotterdam dichterbij dan Hamburg of Bremerhaven.

Naarmate de afstand groter wordt van en naar Rotterdam zal ook het tarief toenemen. De ritprijzen worden gebaseerd op af te leggen kilometers waarbij er ook betaald moet worden voor de afstand die moet worden afgelegd om de lege container uit te halen of in te leveren.
Door containers leeg uit te halen of leeg in te leveren bij containerdepots in de buurt van het Duitse los- of laadadres, kunnen transportkosten worden gereduceerd. Voorwaarde is wel dat de rederij hier toestemming voor geeft.

Direct een offerte aanvragen

Internationale distributie vanuit de haven

Naast het internationaal trucken van containers binnen Europa is het ook mogelijk om containers per spoor of over het water te vervoeren.
Colvan bekijkt wat de beste optie is adviseert graag over mogelijkheden, transittijden en tarieven.

Heeft iedere vrachtwagen een laadklep en pompwagen?2018-09-18T08:43:14+00:00

Dat is niet altijd het geval. In het algemeen is het materiaal waarmee de nationale distributie wordt gedaan wel uitgerust met klep en pompwagen, maar bij grotere partijen worden ook wel trailers zonder deze faciliteiten ingezet.
Bij internationale wegtransport is het materiaal maar zelden uitgerust met laadklep en pompwagen.
Colvan adviseert de klant om altijd aan te geven of er een vrachtwagen met laadklep en pompwagen gewenst is.

Is pallets ruilen mogelijk?2018-09-18T08:42:44+00:00

Bij nationaal wegtransport is dit meestal geen probleem. Bij internationaal wegtransport is dit wel vaak problematisch en wordt dit veelal door transportbedrijven geweigerd.
Colvan adviseert u om dit per geval te checken.

Kan ik ook goederen los verladen?2018-09-18T08:42:22+00:00

Voor volle trailerladingen (FTL) is dit meestal geen probleem.
Bij groupage-zendingen (LTL) brengt dit meestal een inefficiënte manier van werken met zich mee waardoor groupage-vervoerders dit meestal weigeren.

Worden transportkosten bepaald door gewicht (kgs) of volume (cbm)?2018-09-18T08:40:37+00:00

In het wegtransport worden tarieven bepaald door de af te leggen afstand, het gewicht en het volume. Hiervoor wordt doorgaans een volume ratio van 1:3 gebruikt, of te wel 1 cbm staat gelijk aan 333 kgs. Daarnaast worden veelal tarieven afgegeven per europallet of blokpallet.
Hierbij wordt meestal de volgende ratio toegepast:
1 europallet = 700 kg betalend gewicht (0,4 laadmeter)
1 blokpallet = 785 kg betalend gewicht (0,5 laadmeter)
1 laadmeter = 1750 kgs

Is mijn lading verzekerd tegen schade, verlies en diefstal?2018-09-18T08:39:44+00:00

De vervoerder is beperkt aansprakelijk voor schade aan de goederen of schade als gevolg van geheel of gedeeltelijk verlies of schade als gevolg van vertraging in de aflevering.
De schadevergoeding volgens AVC-condities is maximaal € 3,40 per kg.
De schadevergoeding volgens CMR-condities is maximaal SDR 8,33 per kg.
Voor de complete tekst verwijzen wij naar de AVC-condities voor nationaal transport en de CMR-condities voor internationaal transport.

Direct meer informatie?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Colvan Export
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer hierover leest u in ons Privacy Statement Ok